מאמרים
איך נראית משימת חקר כהערכה חלופית במתמטיקה
בסוף המאמר תמצאו רעיון נהדר ברוח ט”ו בשבט במאמרים הקודמים כתבתי רבות על נושא הערכה חלופית במתמטיקה (מוזמנים לראות כאן). ולא רק שזו דרך אלטרנטיבית
הערכה חלופית-מה זה בכלל אומר
כל הזמן מודדים אותנו!אם זה בבית הספר במבחנים ובגרויות,אם זה במבחני מיון בצבא,בבחינה הפסיכומטרית,מבחן לקבלת רישיון לרכב, למקצוע ועוד.וזה פשוט מעייף נכון???אך בניגוד לחיינו הבוגרים
מבחנים: חיסרונות מול יתרונות- כל מה שחשוב לדעת
עוד מעט מגיע חג הט”ו בשבט שבבתי הספר מסמל את המחצית. וכמו כל מחצית שליש או רבעון מחולקות התעודות. הציונים בתעודות בהרבה בתי ספר בעיקר
אני לא טובה במתמטיקה אבל יש לי חשיבה מתמטית- זה אפשרי?
לא מזמן התבקשתי לכתוב מאמר דעה במגזין הנוער ‘מקום בעולם’ עבור ילדה שביקשה מענה לשאלה הבאה: אני שונאת מתמטיקה וממש לא מצליחה במקצוע הזה. הלכתי למורה
המשבר בחינוך ומה ניתן לעשות?
לאחרונה השתתפתי בכנס בינלאומי לחינוך שעוסק בהכשרת מורים של מכון מופ”ת (הכנס הבינלאומי השמיני להכשרת מורים שנערך בין 26-27/6/2023). הכנס תיאר בהרחבה את המשבר הבינלאומי
“אמא לאן נעלמו המספרים? אני רואה כאן רק מילים”
זה מה שמיכלי שלי אמרה לי לא מזמן.היא לא הבינה מה הקשר בין המספרים שהיא רגילה לראות לבין המילים שהחליפו אותם. ראיתי שהיא מתבאסת. אם
הערכה עצמית – כלים לקידום הלומד העצמאי
מתרגשת לשתף אתכם במאמר שלי שיצא לאור בכתב העת לחינוך-קולות. השנה הזו לימדה את כולנו שניתן לעשות התאמות מחדש במיוחד בתחום החינוך. הילדים יכולים ללמוד
עד כמה הסטריאוטיפ המתמטי
פוגע בהצלחה בלמידה
תדמיינו איך נראים ילדים מצטיינים במתמטיקה. בראש שלנו הם תמיד נראים אותו הדבר.חולצה משובצת דחוסה במכנסיים, משקפיים עגולים, דיבור מבוייש, כאלו שהחברים היחידים שלהם הם
הצלחה במתמטיקה
כולנו רוצים שהילדים שלנו יצליחו במתמטיקה יש משהו במקצוע הזה שכלכך מקושר להצלחה והרבה הורים יעשו הכל כדי שילדיהם יצליחו במתמטיקה לכן היום אני רוצה
אז מה באמת הילדים שלנו צריכים
כדי להצליח במאה ה-21?
קודם כל- #חשיבה_אסטרטגית ! חשיבה אסטרטגית הוגדרה כמיומנות מספר 1 שנצטרך בשנת 2030 ולכן כדאי לפתח אותה מגיל צעיר. אז איך עושים זאת? ומה אתם