בא לי לשתף סיפור אישי שלי.
אשמח שאחרי שתקראו תצפו בסרטון המצורף שבאמת נותן את כל התפיסה של הגישה שבה אני פועלת.
תמיד הייתי תלמידה מצטיינת. הרגשתי שאני יודעת את התשובות, קיבלתי ציונים גבוהים, ויכולתי לעזור לאחרים.
בבית הספר, מתמטיקה הייתה התחום שבו תמיד הרגשתי חזקה.
ואז הגיע האקדמיה…
נכנסתי ישר אחרי התיכון, כעתודאית והפערים פתאום הרגישו עצומים. לראשונה, הייתי צריכה ללמוד לבד. להתמודד לבד. ואף אחד כבר לא שם לב אם אצליח או לא.
הרגשתי שאני פשוט "ציון" במערכת. והאמת? לא הצלחתי לגשר על הפער הזה בהתחלה. המחשבות לא הפסיקו להתרוצץ, איך הילדה שתמיד הייתה "מצטיינת" מוצאת את עצמה מתקשה כל כך?
האם אני לא חכמה כמו שחשבתי?
האם בכלל יש לי מה לחפש כאן? זה ריסק לי את הביטחון.
אבל מתוך החוויה הזו למדתי שיעור עצום. למדתי שלמצוא את הדרך שלך, לצמוח ולהתפתח – זה הרבה מעבר לציונים או להצלחה במתמטיקה. הבנתי שלהיות "תלמיד מוצלח" או "אדם מוצלח" לא נמדד רק בפתרון משוואות או בתשובה נכונה.
זה נמדד באיך אנחנו מתמודדים כשקשה לנו.
באיך אנחנו ממשיכים גם כשאנחנו לא מצליחים מיד.
באיך אנחנו בונים את עצמנו צעד אחר צעד – ולא מוותרים.
בסופו של דבר, הצלחתי.
סיימתי את התואר בהצלחה וגם את התארים לאחר מכן, אבל הכי חשוב – למדתי המון על עצמי ועל מה שאני מסוגלת. החוסן המנטלי הזה, הגמישות המחשבתית וההתמדה שפיתחתי – הם הדברים שבאמת הפכו אותי לאדם חזק יותר. והיום, אני רוצה להעביר את זה הלאה.
אני לא מאמינה שהצלחה נמדדת רק בציונים. והצלחה במתמטיקה לא בהכרח תוביל להצלחה בחיים.
ולכן אני רוצה לעזור לתלמידים לפתח את עצמם, את החוסן המנטלי שלהם, את הביטחון להתמודד עם כל אתגר – בין אם זה במתמטיקה או בכל תחום אחר.
כי באמונה שלי להיות תלמיד מוצלח או אדם מוצלח, לא קשור רק להצלחה במקצוע כזה או אחר. זו הגישה לחיים.
ואם הצלחתם להתחבר לרעיון ולתפיסה שלי, ובעצמכם או מי שקרוב אליכם חווה חוויה דומה, מוזמנים לשתף אותי באהבה
#הצלחה_במתמטיקה
#מתמטיקה
#למידה
#חינוך_מתמטי
#ילנה_פורטנוב_נאמן