ראש מתמטי (?)האם יש דבר כזה? ומה המשמעות

לפני כמה ימים פגשתי אמא שסיפרה לי על הבן שלה, עידו. 
היא סיפרה שכל פעם שהוא מתיישב מול שיעורי הבית במתמטיקה, הוא מיד מתייאש. היא רואה אותו נאבק, מרגיש שאין לו סיכוי, ומתחילה לחשוב שאולי הוא פשוט "לא טוב במתמטיקה".

כמי שעוסקת בתחום הזה כבר שנים, אני נתקלת כל הזמן באמירות כאלו. והן כואבות ומגבילות. האמונה הזאת, שיש ילדים שנולדו עם "ראש מתמטי" ואחרים שלא – היא מיתוס.

כן, יש ילדים עם אינטליגנציה מתמטית חזקה יותר מטבעם, אבל זה לא אומר שאחרים לא יכולים ללמוד ולהבין מתמטיקה. לאורך כל המחקרים שאני חוקרת ומבצעת בעצמי, הבנתי כי מתמטיקה היא מיומנות – לא תכונה מולדת. כלומר ניתן ללמוד ולפתח אותה כל הזמן.
ולכן יש" או "אין" ראש מתמטי זו אמונה מגבילה שפוגעת מאוד בדימוי ובביטחון העצמי.

מה שצריך זה להנגיש לילד את הלמידה בצורה שתדבר אליו, שתתאים לו.זה אולי דורש תרגול, מאמץ וזמן, אבל זה אפשרי. ולכן בעיני, חשוב שנזכור שהציון במבחן הוא לא מה שחשוב באמת.

הדבר החשוב הוא לעזור לילדים שלנו לפתח חוסן מנטלי, להתמודד עם אתגרים, להתמיד גם כשקשה, ולהאמין שהם מסוגלים ללמוד. כי מתמטיקה היא לא רק מספרים. זו הזדמנות לפתח כלים לחיים: התמדה, גמישות מחשבתית וביטחון עצמי – כלים שילוו את הילדים שלנו בכל תחום שבו יבחרו. אם גם לכם קרה מקרה דומה, מוזמנים לשתף אותי בתגובות ואשתדל לסייע.

#ראש_מתמטי
#כישרון_במתמטיקה
#הצלחה_במתמטיקה
#חרדה_ממתמטיקה
#ילנה_פורטנוב_נאמן

לשיתוף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן