מאמרים
מתפוח ודבש לחשיבה יצירתית: ניסוי מתמטי לראש השנה שמעורר חקר וסקרנות
אוטוטו אנחנו מסיימים שנה מורכבת מאוד, והמציאות היומיומית הפכה לאתגר אמיתי עבור כולנו. הקושי נוגע כמעט בכל תחום, והילדים שלנו חיים במציאות שאינה פשוטה כלל.
הכוח שבמשוב מפורט במבחני מתמטיקה
מבחנים במתמטיקה: למה אנחנו באמת מתכוונים?מבחני מתמטיקה הם כלי הערכה חשובים, אך פעמים רבות הם נתפסים ככלי קר ומנוכר. לרוב, הם מורכבים ממספר שאלות סגורות
איך לומדים מטעויות- הסיפור של נטע לצד טיפים פרקטיים
כולנו יודעים שרגע החזרת מבחנים לתלמידים, יכול להיות מאוד רגיש.לי זכור לא מעט סצנות שמתרחשות אחרי שתלמידים עוברים ברפרוף על המבחן.חלק מהתלמידים מתמלאים באושר ומתחילות
חקר במתמטיקה בדרך יצירתית-הסיפור של יפעת לצד טיפים פדגוגיים
אני מדברת רבות על החשיבות של חקר במתמטיקה.מבחינתי זו הדרך המיטבית ביותר לייצר למידה משמעותית, כזו שמעניינת את התלמידים, יוצרת אצלם הבנה מעמיקה ויותר מהכל
מתמטיקה ברוח יום העצמאות
כפי שכבר יצא לכם להכיר אותי, אני מאמינה גדולה של למידה משמעותית, כזו שמגיעה מתוך עניין, שמעודדת את הילדים לחקור ולהיות פעילים בלמידה.זה אומנם לא
חינוך בצל מלחמה: אתגר והזדמנות לשינוי במערכת החינוך
מתוך מאמר באתר וואלה 12.9.2024 למעלה מ-4 שנים שתלמידי ישראל מנסים להסתגל ללמידה היברידית בשל ריבוי משברים עולמי ומקומיים – קורונה, בחירות והמלחמה המתמשכת. בפני
תוצאות חדשות למבחן הפיז”ה: הישגים מרשימים בתחום היצירתיות וקריאת השכמה לפערים חברתיים
מתוך מאמר שפורסם באתר וואלה 27.6.2024 בשבוע האחרון פורסמו נתונים חדשים של מבחן הפיז”ה שנערך בשנת 2022, שמציגים כי תלמידי ישראל הצטיינו בתחום היצירתיות. עם
איך נראית משימת חקר כהערכה חלופית במתמטיקה
בסוף המאמר תמצאו רעיון נהדר ברוח ט”ו בשבט במאמרים הקודמים כתבתי רבות על נושא הערכה חלופית במתמטיקה (מוזמנים לראות כאן). ולא רק שזו דרך אלטרנטיבית
הערכה חלופית-מה זה בכלל אומר
כל הזמן מודדים אותנו!אם זה בבית הספר במבחנים ובגרויות,אם זה במבחני מיון בצבא,בבחינה הפסיכומטרית,מבחן לקבלת רישיון לרכב, למקצוע ועוד.וזה פשוט מעייף נכון???אך בניגוד לחיינו הבוגרים
מבחנים: חיסרונות מול יתרונות- כל מה שחשוב לדעת
עוד מעט מגיע חג הט”ו בשבט שבבתי הספר מסמל את המחצית. וכמו כל מחצית שליש או רבעון מחולקות התעודות. הציונים בתעודות בהרבה בתי ספר בעיקר
אני לא טובה במתמטיקה אבל יש לי חשיבה מתמטית- זה אפשרי?
לא מזמן התבקשתי לכתוב מאמר דעה במגזין הנוער ‘מקום בעולם’ עבור ילדה שביקשה מענה לשאלה הבאה: אני שונאת מתמטיקה וממש לא מצליחה במקצוע הזה. הלכתי למורה
המשבר בחינוך ומה ניתן לעשות?
לאחרונה השתתפתי בכנס בינלאומי לחינוך שעוסק בהכשרת מורים של מכון מופ”ת (הכנס הבינלאומי השמיני להכשרת מורים שנערך בין 26-27/6/2023). הכנס תיאר בהרחבה את המשבר הבינלאומי
“אמא לאן נעלמו המספרים? אני רואה כאן רק מילים”
זה מה שמיכלי שלי אמרה לי לא מזמן.היא לא הבינה מה הקשר בין המספרים שהיא רגילה לראות לבין המילים שהחליפו אותם. ראיתי שהיא מתבאסת. אם
הערכה עצמית – כלים לקידום הלומד העצמאי
מתרגשת לשתף אתכם במאמר שלי שיצא לאור בכתב העת לחינוך-קולות. השנה הזו לימדה את כולנו שניתן לעשות התאמות מחדש במיוחד בתחום החינוך. הילדים יכולים ללמוד
עד כמה הסטריאוטיפ המתמטי
פוגע בהצלחה בלמידה
תדמיינו איך נראים ילדים מצטיינים במתמטיקה. בראש שלנו הם תמיד נראים אותו הדבר.חולצה משובצת דחוסה במכנסיים, משקפיים עגולים, דיבור מבוייש, כאלו שהחברים היחידים שלהם הם
הצלחה במתמטיקה
כולנו רוצים שהילדים שלנו יצליחו במתמטיקה יש משהו במקצוע הזה שכלכך מקושר להצלחה והרבה הורים יעשו הכל כדי שילדיהם יצליחו במתמטיקה לכן היום אני רוצה
אז מה באמת הילדים שלנו צריכים
כדי להצליח במאה ה-21?
קודם כל- #חשיבה_אסטרטגית ! חשיבה אסטרטגית הוגדרה כמיומנות מספר 1 שנצטרך בשנת 2030 ולכן כדאי לפתח אותה מגיל צעיר. אז איך עושים זאת? ומה אתם