עד כמה הסטריאוטיפ המתמטי
פוגע בהצלחה בלמידה

תדמיינו איך נראים ילדים מצטיינים במתמטיקה. בראש שלנו הם תמיד נראים אותו הדבר.
חולצה משובצת דחוסה במכנסיים, משקפיים עגולים, דיבור מבוייש, כאלו שהחברים היחידים שלהם הם המספרים בראש ובגדול ילדים חנונים כאלו.

חלק מהדברים יכולים להיות נכונים אבל התדמית שמתמטיקה שייכת רק לעולם החנונים היא מוטעית ופוגעת בנו כחברה.
בסדרות הטלוויזיה הילדה תמיד תהיה עם משקפיים, ביישנית, ללא חברים והילד הוא כזה שמתלבש מצחיק, סטייל סטיב ארקל (למי שזוכר את הסדרה).
זה אומנם נועד להצחיק אך ההשפעה שהסטיגמה יוצרת היא מאוד שלילית – לאהוב מתמטיקה זה לא קול!

בעידן האינסטגרם שבו הוויזואל הוא הכל, אף ילד לא רוצה למצוא את עצמו מחוץ למיינסטרים. כתוצאה מכך, אותם ילדים שטובים במתמטיקה יכולים לחוות לחץ חברתי ולהתרחק ממתמטיקה כדי להיחשב יותר “מקובלים”.
לכן את הסטריאוטיפ והתדמית הזו חייבים לנפץ. אנחנו יכולים לייצר עבור הילדים שלנו מיינדסט מתמטי חיובי ולהפוך את המתמטיקה ל- in.

מתמטיקה היא כלי מדהים לראות ולהבין את העולם. היא שפה שכל אחד צריך להכיר, לדעת ולשלוט בה היטב. הצלחה במתמטיקה מאפשרת הצלחה אקדמית לצד השתלבות במקצועות הכי קולים בהייטק.
כדי  לעשות זאת, צריך  להכיר  לילדים כמה שיותר דמויות מפורסמות שהאהבה שלהם למספרים הובילה אותם לעשות שינוי בעולם ולהפוך אותו לטוב יותר.
שמות כמו ביל גייטס, סטיב ג’ובס, מרים מירזחאני (האישה הראשונה שזכתה במדליית פילדס) ועוד שינו את העולם לטובה והפכו לגיבורים.

אין לי ספק שכשנתאר לילדים זאת כך אלו הדמויות שהן ירצו להזדהות איתם וזה הכי קול שיש

לשיתוף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן